SAYA SEORANG PEMINAT BARANG LAMA/ ANTIK/ VINTAGE/ RARE/ DAN SEMUA KOLEKSI YANG SAYA PAPARKAN DI DALAM BLOG INI ADALAH KOLEKSI PERIBADI SAYA YANG TELAH SAYA KUMPUL DAN SIMPAN DARI DAHULU...
SEMUA PENGUMPUL DAN PEMINAT YANG SEALIRAN DENGAN SAYA BOLEH LAH BERKONGSI MAKLUMAT DAN PENGALAMAN..
SEMOGA KITA DAPAT BERKONGSI MENIKMATI KEINDAHAN/ KEGEMBIRAAN DENGAN MELIHAT KOLEKSI SAYA..
SELAIN ITU ADA JUGA KOLEKSI SAYA UNTUK DI JUAL.. DI LABEL "AVAILABLE" DAN JIKA BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA DI TERATAKQKLASIK@GMAIL.COM ATAU HUBUNGI SAYA DI 013-7570993

Sunday 29 July 2012

SEIKO SAMURAI VS KERIS MELAYU

SAMURAI....
Senjata yang digunakan oleh pahlawan jepun..
ketajaman dan ketahanan pedang samurai
menjadi ciri2 utama..
Tetapi Keris Melayu tidak pernah tajam..
Sentiasa tumpul tetapi berbisa..
Walau tidak segagah dan semahal MM.. Namun sentiasa mengamit tumpuan..

Kepupusan samurai yg menjadi faktor lonjakan harga...

Sentiasa bersedia untuk bertarung di lautan luas..

Dial putih seakan2 bola golf.. Sangat cantik pada mata aku..

Ketajaman jarum samurai menjadikan tidur tidak lena walau di tilam empuk..

Hujung pedang samurai yg bertanda SE EKOR...

Back case di pahat lambang "ombak rindu"

Pasti akan membuat si pemilik rindu jika "terjual" samurai ini..

Badan gagah samurai perkasa ini selalu menjadi bualan ramai..

bentuk seakan kereta kebal yg unik membuatkan ia berbeza dari model diver yg lain..

Memilikinya menjadi idaman lelaki malaya..

Dan jika berlaku "kecemasan".. Samurai ini boleh di keluarkan untuk perlindungan..
Perlindungan dari racun2 lain..
Dengan ayat pasrah " xpela.. kn dh ada samurai.. yg lain xpyh la.."



No comments:

Post a Comment