SAYA SEORANG PEMINAT BARANG LAMA/ ANTIK/ VINTAGE/ RARE/ DAN SEMUA KOLEKSI YANG SAYA PAPARKAN DI DALAM BLOG INI ADALAH KOLEKSI PERIBADI SAYA YANG TELAH SAYA KUMPUL DAN SIMPAN DARI DAHULU...
SEMUA PENGUMPUL DAN PEMINAT YANG SEALIRAN DENGAN SAYA BOLEH LAH BERKONGSI MAKLUMAT DAN PENGALAMAN..
SEMOGA KITA DAPAT BERKONGSI MENIKMATI KEINDAHAN/ KEGEMBIRAAN DENGAN MELIHAT KOLEKSI SAYA..
SELAIN ITU ADA JUGA KOLEKSI SAYA UNTUK DI JUAL.. DI LABEL "AVAILABLE" DAN JIKA BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA DI TERATAKQKLASIK@GMAIL.COM ATAU HUBUNGI SAYA DI 013-7570993

Friday 5 October 2012

OMEGA BUMPER CAL 342 HAMMER DALAM JAM

Omega BUMPER memang menjadi buruan
para penternak jam tangan klasik..
Termasuk aku sendiri..
Movement bumper mampu 
mengoyangkan iman dan wallet aku..haha

 OMEGA.. Salah satu jenama yang termasuk dalam
list pemburuan jam idaman aku..
(List tu panjang lagi dan sentiasa bertambah)

 Akhirnya aku buat keputusan BUMPER ni mesti di sambar dulu..

 Jam yang ada subsecond selalu dikaitkan dengan jam manual..
Tp tidak semua jam ada sub second adalah manual winding..

 Jam OMEGA BUMPER ni yang ada sub second 
adalah jam automatic.. 

 Case back Omega Bumper ni.. Nmpk mahal dgn kilauan sirip ikan..hehe

 Ini lah dia tukul besi yang aku maksudkan 
(HAMMER ni berfungsi sebagai rotor)
Jam ni hanya boleh berpusing 130 darjah berbeza dengan rotor biasa yg boleh berpusing 360 darjah..
Bila di pakai pada tgn boleh rasa BUMPER tu berpusing lalu mengetuk dan
spring akan menyambut dengan lembut..
dong-dong-dong.. Feel dia xleh nk cerita dalam ni..
Kena pakai sendiri baru tau..HAHAHAHA...


 Movement BUMPER ni adalah movement terawal OMEGA dalam menghasilkan jam automatic..
Menurut OTAI2 dunia jam.. Omega BUMPER selalunya mengunakan cal 33X / 34X/ 35X..
Dan untuk jam aku adalah cal 342..

Menambah seri lagi jam ini dihiasi gelung emas atau di panggil gold top..
Part ni aku suka lap guna kain.. Semakin di gosok semakin kilat..
Ouf Menangis..

   Crown masih asal omega dan tali serta buckle telah di tukar dgn omega
after market bagi menambah seri jam ni.. Ok la cantik gk aku tgk..
Tali asal pn mungkin dh reput.. berapa tahun jam ni hidup bro...

Dan tangkapan ini adalah permulaan..
Katakan tidak pada PENCEN!!

No comments:

Post a Comment