SAYA SEORANG PEMINAT BARANG LAMA/ ANTIK/ VINTAGE/ RARE/ DAN SEMUA KOLEKSI YANG SAYA PAPARKAN DI DALAM BLOG INI ADALAH KOLEKSI PERIBADI SAYA YANG TELAH SAYA KUMPUL DAN SIMPAN DARI DAHULU...
SEMUA PENGUMPUL DAN PEMINAT YANG SEALIRAN DENGAN SAYA BOLEH LAH BERKONGSI MAKLUMAT DAN PENGALAMAN..
SEMOGA KITA DAPAT BERKONGSI MENIKMATI KEINDAHAN/ KEGEMBIRAAN DENGAN MELIHAT KOLEKSI SAYA..
SELAIN ITU ADA JUGA KOLEKSI SAYA UNTUK DI JUAL.. DI LABEL "AVAILABLE" DAN JIKA BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA DI TERATAKQKLASIK@GMAIL.COM ATAU HUBUNGI SAYA DI 013-7570993

Saturday 22 September 2012

TITONI HAND WINDING SOLD

TITONI masih banyak dalam koleksi aku..
Jadi aku kena kurangkan sikit supaya 
xla berat beg jam yg aku selalu bwk..
Di usung ke hulu ke hilir..
Kadang2 sampai lenguh2 bahu..
SOLD
Maka setelah di undi titoni ini menjadi mangsa..
Dial bunga kuning dan body emas plated 20micron ni tampak mewah
pada zamannya.. 
Design jarum tajam seperti terhapus sekarang.. 
Menjadi kegilaan bg peminat vintage..

 Sampai sudah masanya berkongsi kegembiraan untuk orang
lain memiliki jam ini.. Bagi peminat jam seperti aku.. Aku pasti memiliki jam tangan "baru beli" yang vintage itu satu kegembiraan.. Aku sendiri merindui perasaan menunggu posmen datang menghantar 
bungkusan.. Perasaan yg sukar nk digambarkan..HAHAHA..

 Batu "zamrud hijau" yg terletak di dial menjadi tumpuan mata kasar..
Tapi dari mata halus keindahan jam ini hanya dapat dilihat oleh hati..
Ada orang pernah bertanya "buat apa di kumpul jam buruk ni, beli je yg baru"
Adakah yg baru sama seperti yg lama??? Pastinya TIDAK!!

 Jam kunci ni masih menjadi kesayangan aku..
Mengunakan Movement AS masih gagah bergerak walau umur sudah tua..

Dan pastinya setiap jam yg aku simpan ada keindahan tersendiri..
Namun bila sampai masanya terpaksa di lepaskan juga..

Jika berminat sila SMS 013-7570993

No comments:

Post a Comment